יום ראשון, 5 בינואר 2014

המורה לרובוטיקה רוצה שהבנות תשבנה בצד כי צריך לנצח

המורה לרובוטיקה אמר לבנות לשבת בצד, כי יש תחרות (כנסו לקישור כדי לקרוא את הפרטים). כשאחת האמהות דיברה איתו הוא אישר את הפרטים והסביר: "יש תחרות בפברואר ואנחנו צריכים לנצח בתחרות. והבנות בכלל רוצות את זה. הוא אמר להן, לדבריו, שתתאזרנה בסבלנות ואחרי התחרות, הוא יתן להן לבנות קצת. עכשיו מתרכזים בלנצח."

האם זה רק הוא? שתפו אותי אם אתם שומעים על מקרים שבהם מורים או אנשי חינוך מתייחסים שונה לבנות ולבנים במקצועות מדעיים טכנולוגיים ולא מאפשרים להן למצות את כישוריהן. כבר שמעתי על "יועצות" בית ספריות שהמליצו לנערות ללמוד תקשורת 5 יח"ל במקום מדעים, כי כך הן תוכלנה להשיג ציון גבוה בלי להשקיע הרבה מאמץ (בטענה ש: "בשביל מה לך?..."), כשברור בשביל מה ה"יועצות" יועצות, כדי שציוני הבגרות הממוצעים של בית הספר יהיו גבוהים יותר...

תגובה 1:

  1. אני רוצה לציין שאצלינו בבית הספר זה ממש לא ככה. אם מורה היה אומר משהו כזה לבת שלי, בהחלט היה זוכה לתגובה קשה. אצלינו דווקא יש עידוד לתחומי המדעים. המורה לרובוטיקה היא אישה (ויש יותר גברים מורים ממה שציפיתי למצוא). הבת שלי הגיעה בעצמה לבחירה של רובוטיקה, פיזיקה, מחשבים. וזה לא שדחפנו אותה לשם. אפילו אני הייתי מופתעת מהרובוטיקה.

    השבמחק